Groteszkbe hajló burlesque a tündérbirodalom határán

Ha szemlélünk egy tárgyat, minden esetben kialakul bennünk egy átnézeti kép – egy forma, egy alak, egy benyomás, egy egész. Ha közelebb hajolunk a tárgyhoz – legyen az akár egy váza, egy festmény, egy sörösüveg, vagy egy történet cselekménye – egyre több részletet, díszítést, kiegészítő ízt találunk. Minél közelebbről vizsgáljuk, annál torzabbnak, elmosódottabbnak tűnik az

Tücsökzene – a Soltis Lajos Színház Almagránátjáról

„Teremtő varázs, teljes alkotás szakadjon most kezemből” – kiáltja bele a sárvári nyárestébe az Úristen, vagyis Károly Bálint. Vagyis az Úristen. A celli Soltis Színház most a várudvaron robbantja föl az Almagránátot, azt a nemrég elkészült – és valószínűleg hosszú széria elé néző – különös, zenés-táncos-óriásbábos előadást, amely megsimogatja, kézen

Futkározó gyerekseregből farkasfalka – a Soltis Színház táboráról

Július harmadika és nyolcadika között rendezték a Soltis Lajos Színház huszadik "Rendezőket és Színjátszókat Képző Nemzetközi Táborát" a Vönöcki kastélyban. A tábor idei témája a népmese volt, mesék feldolgozásán keresztül folytak a hét programjai. A táborozók – korosztály szerinti bontásban – négy csoportban dolgoztak. A táborzárón bemutatott színdarabok létrehozásán kívül

Esős, de programgazdag nemzeti ünnep – 2016. március 15.

Hol csepegő, hol meg-megeredő esőt, havas szitálást és hideget hozott magával idén március 15-e, az 1848–49-es forradalom és szabadságharc kitörésének évfordulója. Ennek ellenére Sárváron nagyon sokan részt vettek az ünnepségen, illetve az ünnephez kapcsolódó programokon. A Nádasdy Múzeum március 14-én tartott családi napot a forradalom témakörét megragadva, már itt is szép

Soltis Lajos Színház: Álomevők – Szavak nélkül…

Felébredés, elalvás, megszületés, megjelenés, álmodás, színtér, álmok szekrénye, álmok kellékei, az emberi lét receptje, vágyakozás, szamszárá-kör, tiszta ruha, tiszta lélek, érintés, érintkezés, szenvedély, tekintetek kereszttüze, az isten cuccai, szentség, esendőség, a fátyol kísér, a fátyol takar, a fátyol időt köt össze, távolodás, elválás, karma, új élet, új születés, új álom,

Maszkok tragédiája – A végzetes szerelem játéka

Viharos lelki, tudati történések csatamezejévé változott a Koptik Odó utcai színházterem október 30-án Celldömölkön, Josef és Karel Capek: A végzetes szerelem játéka című darabjának premierjén. A tudat és a tudatalatti mozgatóinak színpadra való művészi kivetítése nem akármilyen színházi élményt nyújtott a nézőnek. A darabot észleljük, felfogjuk, majd – reményeink szerint –

Egy vérből valók vagyunk, ti meg én – Dzsungel könyve

A Sziget Színház sárvári nagyszabású produkciója után egy nappal, a celldömölki Soltis Lajos Színház nagysimonyi fellépésére megérkezve olyan gondolatok kergetőztek az agyamban, melyek tengelye végülis az a kérdés volt, hogy mi is a színház. Mitől (milyen emberi, fizikai és szellemi feltételek meglététől) számít a színház színháznak. Közben a művelődési ház aulája