Élt 62 évet… – Pusztalánc

1913. szeptember 24-én indult el a vasúti közlekedés a Répcevis–Zalabér vonalon. Élt 62 évet: 1975-ben szűnt meg a Sárvár-Zalabér szakasz, köszönhetően az új közlekedési koncepciónak. Akkoriban sok vonal került erre a sorsra. A pályák jó részét beszántották, az épületek gazdákat cseréltek. Fontos állomás volt a Káld és Vashosszúfalu közti Pusztalánc. Hiszen a bajor hercegi birtokon itt tejipari technikum működött, szeszgyár létesült, majd az Állami Gazdaság kerületi központja székelt.

Közzétette: Sárvárikum – 2018. március 28.

Régebbi anyagainkon láthatnak képeket a major pusztulásáról. A vasútállomás épülete a gazdaság szolgálati lakásaként élt tovább: a nyolcvanas évek elején felújították. 1989-ig e sorok írója lakóként élt ott: cseppet sem elfogultként írja a sorait. A vasútvonalról 2011-ben Szibler Gábor írt egy rendkívül értékes tanulmányt, benne néhány 2009-es képpel. Elmentem most, 2018-ban fotózni – nem könnyű szívvel. Pusztulásról és Pusztaláncról hoztam képanyagot: bocsánat érte!

Szöveg és fotók: Dr. Kereszty Gábor, hivatkozás: Szibler Gábor

Pusztalánc – fotók a Farkaserdő szélén álló szellemmajorról »

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons